family first

ska på middag med the extended family, mina extra mormor&morfar. inviger detta fyndhalsbandet från H&M :)


live, love, laugh

i'm tired of shit, så jag orkar inte bry mig. för det spelar ingen roll hur mycket man bryr sig, för ju högre förväntningar man har, desto hårdare faller man. det är vad jag lärt mig på 20 år, och tur är väl det. keep your head high, but your heart even higher.


aha-upplevelse

har kommit på varför man har en grop mellan näsan och läppen...



självklart har näsan tryckts ner när man låg i mammas mage!

daydreamin'


and then reality hits me

if i had a lot of money i would go thrift shopping in new york, walk the streets of london, and drink my coffee in paris.


another brick in the wall

even if i'm "grown-up", i'll always be a kid inside.

you're beautiful just the way you are

"Don't believe that the only way you can feel better about yourself is by losing weight or cosmetic surgery." - Trinny&Susannah

it will not make me sorry, it's your right to laugh at me

every morning I would see her getting off the bus
the picture never drops it's like a multicoloured snapshot
stuck in my brain it kept me sane
for a couple of years as it drenched my fears
of becoming like the others
who become unhappy mothers
and fathers of unhappy kids
and why is that?
'cause they've forgotten how to play
or maybe they're afraid to feel ashamed
to seem strange, to seem insane
to gain weight, to seem gay

I tell you this:

that it takes a fool to remain sane in this world all covered up in shame.

you know, you wouldn't want it any other way

det bästa med lördagar är helt klart Eastenders-maratonet som visas på BBC, alla fyra avsnitt som släppts under veckan roled into one, vid en rimlig tid dessutom. härligt!

now I know, there's a reason why I feel so alive

jag skulle inte tacka nej att gifta mig i Carrie's Vivienne Westwood-klänning:


life is good

söndag. mysbelysning. en massa kaffe och/eller té. god mat. kärt sällskap. kyliga men friska promenader. inspirationsbloggar som man inte hinner läsa annars. kanske lite målande, skrivande. rotande i garderober och bland smycken. lek med penslar och färger. &jag förstår inte varför vissa tycker så illa om söndagar?

i love christmas

jag kommer ihåg när man var liten. julaftonsmorgon. man sprang ner för trappan och direkt till granen för att klämma och känna. vi fick alltid öppna vars ett på morgonen och resten på eftermiddagen. åh vad man längtade. på förmiddagen satt man och tittade på julfilmer och åt frukost. kanske sprang ut och lekte i snön. så kallt och friskt. julen var magisk när man var liten. kanske kommer man inte känna så igen, kanske kommer man? jag hoppas bara att mina framtida barn kommer uppleva julen som en magisk, underbar tid varje år.

christmas


it's a fucked up world

kastar mig in i garderoben och sorterar och har mig. orkar inget annat. vill inget annat.